02.01.2009., petak

(H@cker) Obiteljsko muktašenje: priča sedma

Nije žvaka za seljaka

U ovo vrijeme high-tech gadgeta i novotarija koje neprestano odašilju Japan i Amerika, stariji ljudi (čitaj: osobe iznad 30-ak godina) se često ne mogu snaći u svemu tome. Iako su računala već recimo prilično vremena s nama, mnogi se još ne snalaze u radu s njima. Za takve postoje brojni informatički tečajevi.
A za one koji ne žele na njih, ti, nažalost, zovu - mene… Slijedi transkript razgovora koji se odvijao između mene i mog biološkog oca jednog lijepog dana, dok sam bio u gradu.

Zazvoni mi mobitel. Pogledam, zove Stari.

Ja: Bok, šta je?
Stari: E, ja bi se htio igrat'!
Ja: Molim? Kak' to misliš?
Stari: Na onom tvom stroju! (aludira na laptop)
Ja: Ma daaaj, šta ćeš se sad igrat?!
Stari: Hoću! Reci mi šta da napravim.
Ja: Prvo ga otvori.
Stari: A kak'?
Ja: Imaš mali prekidač na rubu…
Stari: Evo, jesam. I šta sad?
Ja: Upali ga.
Stari: Jesi ti lud? Pa znaš kol'ko je košto…!?
Ja: Ne upaljačem, kretenu! Imaš prekidač… Veliki, srebrni…
Stari: A, evo, jesam! (osjeća se ponos u glasu)
Ja: E, dobro, sad…
Stari: E, neki vrag je doš'o! Neke crtice odaju…
Ja: Tata, to se podižu Windowsi…
Stari: Aha…E, da i piše vinduvs…
Ja: Dobro, čekaj sad malo.
Stari: E, sad je neki plavi ekran. Piše nešt' „Kristian“.
Ja: Dobro. Klikni na to.
Stari: A s čim?
Ja: Pa s mišem.
Stari: Al', nije ukopčan.
Ja: Pa onda ga ukopčaj! (čuje se lom i krckanje u daljini)
Stari: Al, ne ide!
Ja: Ukopčaj ga u prvu rupu gdje paše!
Stari: Evo, radi! Klikn'o ja…
Ja: Bravo ti…
Stari: Traži me nekog psa!
Ja: Traži te password, ne psa! Upiši: 1-0-3-k
Stari: Čekaj, pa ne mrem tak brzo! (tipka oko dvije minute)
Stari: Al' pojavljuju se sam neke točke!
Ja: Ma to mora tako!
Stari: Dobro…I šta sad?
Ja: Pukni enter.
Stari: Šta?
Ja: Stisni onu najveću tipku…
Stari: E, evo sve je tu, lijepo, šareno…
Ja: Super. Jel' ima možda sličica neka ispod koje piše U-N-R-E-A-L?
Stari: Ima svakakvih…Evo, ima i ta.
Ja: Klikni dvaput na nju.
Stari: E, opet je šareno. Kud sad?
Ja: Klikni tamo gdje piše I-N-S-T-A-N-T A-C-T-I-O-N.
Stari: Jesam.
Ja: I sad ti dolje desno piše play. Klikni.
Stari: Jesam! Ej, pucaju po meni!
Ja: Pa pucaj i ti po njima!
Stari: A kak?!
Ja: S mišem, s mišem!
Stari: Ajd, dobro, valjd' ću se snać…

I taj tren je spustio slušalicu. Jedina utjeha je bila ta što je laptop još uvijek bio garancijom.



<< Arhiva >>

0